PRE-

TEXTOS

2014-2021

Pre-textos é o nome que agrupa unha serie de contidos que publicamos con anterioridade á presentación da obra no teatro, co ánimo de contextualizar dunha maneira específica as claves de cada unha das propostas dos artistas invitados. Para iso lanzamos unha invitación a un profesional de dentro ou de fóra do territorio para que asine cada Pre-texto pondo o foco en determinada potencia que cremos pode ser interesante recalcar.

Os formatos destes contidos son diversos: textos escritos, audios que recollen unha conversación, textos escritos en aberto... dependendo do tipo de invitación e das persoas que forman parte do encargo.

Esta linea de contidos mantense dende o primeiro ano do proxecto nunha aposta pola necesidade de xerar memoria, arquivo e diálogo arredor das prácticas artísticas.

Autoras e artistas convidadas

2014

1. 

JAVIER MARTÍN SOBRE

PISANDO OVOS

Convidamos a Javier Martín, coreógrafo e investigador local a pór en contexto a última obra da creadora Rut Balbís, coreógrafa afincada na nosa cidade, directora de Pisando Ovos.

2. 

XOSÉ MANUEL SANDE CON IGOR CALONGE

Convidamos a Xosé M. Sande, programador do Centro Galego dás Artes da Imaxe (CGAI) a conversar co creador vasco Igor Calonge ao redor das marxes entre a mirada do creador no cinema e na danza, nos arredores do barrio do Agra do Orzán cun café de almorzo.

00:00 / 28:20

3. 

UXÍA P. VAELLO

E JANET NOVÁS

Convidamos a Uxía Vaello, creadora e intérprete de danza e teatro fincada en Santiago de Compostela, a conversar coa creadora Janet Novás ao redor do tema da visibilidade nos artistas no salón dunha casa da cidade.

00:00 / 46:49

2014

4. 

MAURO SANÍN, MIGUEL MARÍN E NANDO PÉREZ

Un convite a varias bandas entre Galicia e Andalucía; os compositores Mauro Sanín e Miguel Marín e o creador e intérprete Nando Pérez. Un encontro virtual a través dun texto en aberto onde todos eles conversan ao mesmo tempo, por escrito, ao redor do tema da interdisciplinariedade en escena.

2015

5. 

AFONSO BECERRA

SOBRE

ROSER LÓPEZ ESPINOSA

Convidamos a Afonso Becerra, xornalista e crítico especializado en artes escénicas, a escribir sobre a peza "Lowland" da coreógrafa catalana Roser López Espinosa.

2015

6. 

VANESA SOTELO SOBRE ENTREMANS E HURYCAN

Convidamos a Vanesa Sotelo, xornalista especializada en artes escénicas, a escribir sobre as pezas "Blondy's Coffee" da compañía galega Entremans e "Je Che Jaime" da compañía HuryCan, afincada en Madrid.

2015

7. 

ANIA GONZÁLEZ

SOBRE

JAVIER MARTÍN

Convidamos a Ania González, crítica de arte, a escribir sobre a obra de Javier Martín, coreógrafo e investigador local.

2015

8. 

CARMEN SENRA

SOBRE

​MÓNICA RUNDE

Nesta ocasión recollemos a mirada de Carmen Senra, unha das figuras crave nos principios da danza contemporánea en Madrid, sobre a coreógrafa madrileña Mónica Runde. Nesta ocasión contamos coa colaboración de Mercedes L. Caballero, xornalista especializada en danza.

2015

9. 

ÁNGEL NEGRO

SOBRE

DANZA MOBILE

Convidamos a Angel Negro, director artístico da compañía madrileña O Tinglao a pór en contexto tanto o traballo de Danza Mobile como o seu propio en relación á danza integrada.

10. 

MERCEDES PEÓN

DANIEL HERNÁNDEZ​

Aquí podes escoitar a conversa que tiveron Daniel Hernandez e Mercedes Peón ao redor da tradición, a creación colectiva, o folclore, a academia, o baile, do trance, da herdanza dos pobos, e un longo e moi interesante etcétera.

00:00 / 1:13:12

2015

11. 

ARMANDO MARTÉN E ANA BEATRIZ PÉREZ SOBRE DANTZAZ

Un convite por partida dobre, Armando Martén e Ana Beatriz Perez, dúas persoas de referencia no noso territorio fan unha reflexión sobre a súa traxectoria como estudantes, bailaríns e profesores  e analizan a importancia de estruturas ponte entre a formación e a vida profesional.

2015

12. 

NATIVIDAD BUIL

SOBRE

SÓLODOS

O convite viaxou nesta ocasión até Zaragoza en busca da mirada de Natividad Buil, directora do festival Trayectos, que pon en contexto a labor que levan a cabo Maruxa Salas e Erick Jiménez co seu proxecto SóLODOS en Danza en Costa Rica.

2016

13. 

BORJA FERNÁNDEZ SOBRE

CIRCOLANDO

Unha invitación ao artista local Borja Fernández a ofrecernos a súa mirada sobre o traballo da compañía portuguesa Circolando.

2016

14.

NATALIA OUTEIRO

SOBRE

AIRE NO AR

A nosa colaboradora nesta ocasión é Natalia Outeiro, profesional das artes do circo do territorio, que nos brinda a súa visión sobre o primeiro traballo da compañía Aire non Ar, unha peza que cabalga entre o circo, a música e a danza.

2016

15. 

JON MAIA

SOBRE

NOVA GALEGA

DE DANZA

Neste caso a colaboración lánzase cara ao Pais Vasco da man do director da compañía Kukai Dantza, Jon Maia, que nos ofrece a súa voz en primeira persoa sobre a revisión do tradicional que ofrecen dentro do seu proxecto.

2016

16.

DAVID LOIRA

SOBRE

VERO CENDOYA

A proposta artístico-deportiva de Vero Cendoya atopa unha bonita resposta da man do artista David Loira, preguntas lanzadas ao aire para reflexionar sobre as fronteiras entre o deporte e a arte.

2016

17. 

GENA BAAMONDE

SOBRE

PAULA QUINTANA

Un texto interactivo da man da artista independente do noso territorio Gena Baamonde. Unha mirada voayeur para imaxinarnos á artista convidada Paula Quintana a través da imaxe que Paula constrúe en redes sociales, filtrada, remezclada e inventada pola propia Gena.

2016

18.

SABELA MENDOZA SOBRE

LASALA

Sabela Mendoza, comisaria e traballadora cultural galega, ofrécenos un interesante exercicio de análise de momentos das pezas de Lasala. Instántaneas conxeladas dos dous traballos que se presentan no teatro como ferramentas motor para construír xuntas un posible mapa de potencias.

2016

19. 

RICARDO SANTANA

SOBRE

IT DANSA

Ricardo Santana ofrécenos unha interesante reflexión sobre os "falsos amigos", os procesos de re-significación, o arquivo e a reconstrucción. Un tema que encaixa perfectamente coa compañía convidada, IT Dansa, que dentro das súas creacións contan con numerosas obras de repertorio. 

2016

20.

ANTÍA OTERO

SOBRE

BRODAS BROS

Antía Otero, poeta e actriz galega, achéganos unha mirada ao arte de acción, á sociedade do espectáculo e a ese mercado da arte que intenta capturar aquelo que por natureza é efémero. Un acompañamento poético-teórico para a nosa compañía de danza urbana convidada, Brodas Bros.

2016

21.

MARTÍN PADRÓN SOBRE

CARMEN ROCHE

Martín Padrón, bailarín, coreógrafo e formador de formadores canario,  enumera as características dun MAESTRO con maiúsculas neste pretexto que contextualiza a figura de Carmen Roche como maestra, perfil polo que é máis recoñecida esta histórica bailarina zaragozana.

2016

22.

ALBERTO CORTÉS SOBRE

ROBERTO OLIVÁN E

GREGORY MAQOMA

Alberto Cortés, creador andaluz licenciado en historia da arte, dramaturxia e dirección de escena . Unha reflexión dende a periferia, a resistencia e o incendio que contextualiza o traballo que realizan Roberto e Gregory mais aló das súas pezas escénicas  A mirada dun artista expandido.

2017

23.

LAURA KUMIN SOBRE

PATRICIA RUZ

Laura Kumin, directora do Certamen Coreográfico de Madrid / Paso a 2, escribe arredor da estrea do último espectáculo da creadora madrileña Patricia Ruz e lembra connosco como a coñeceu así como as claves do seu traballo como coreógrafa.

2017

24. 

NIEVES NEIRA

SOBRE

ÁNXELA BLANCO

A xornalista Nieves Neira constrúe un texto-travesía para navegar entre a multiplicidade dos corpos de Ánxela en Ulises e a nena durmida.

O corpo-Ítaca, o corpo-poder, o corpo-comunidade.

2017

25.

BLANCA BLANCO

SOBRE

FRITSCH COMPANY

Cunha traxectoria de estudo do corpo dende o escénico ao terapéutico, Blanca debuxa neste pretexto liñas libres que suliñan ou difuminan conceptos relacionados ca inclusión/integración na súa mirada ao mundo

2017

26. 

ANTÍA DÍAZ

SOBRE

JANET NOVÁS

Antía Díaz coñece ben de cerca o traballo de Janet Novás, é unha testemuña fiel da súa traxectoria. Antía fala dende o corazón, dende o coñecemento e dende o amor do último traballo de Janet: "Si pudiera hablar de esto, no haría esto". Consegue poñerlle verbas ao corpo.

2017

27.

CRIS BLANCO SOBRE

ANDREA QUINTANA Y ALBERTO CORTÉS

Cris acepta o convite a imaxinar a obra que non coñece, a xogar a inventar o Hollywood de Andrea Quintana e Alberto Cortés. Qué agardar cando nos sentemos na butaca? Canto de "Cantando bajo la lluvia", "Ben Hur", e "Terminator" veremos neste escenario hollywoodiense?

2017

28. 

JUAN CARLOS LÉRIDA

SOBRE ALBERT QUESADA

Juan Carlos acompañou o proceso de creación da peza "UnDosTresUnDos" de Albert, unha peza na que o creador quixo afondar no mundo do flamenco dende a súa propia mirada contemporánea. Juan Carlos cóntanos neste texto a relación que mantiveron para este proceso.

2017

29.

BÁRBARA RAUBERT

SOBRE

TONI JODAR E BEATRIU DANIEL

Bárbara Raubert coñece ben de cerca os fitos e derivas da danza en Cataluña e, como ela apunta neste texto, a historia da parella formada por Toni e Beatriu podería ser a historia da danza catalana en sí mesma. Unha contextualización de ouro para o proxecto de Explica Dansa.

2017

30.

CRISTINA BALBOA SOBRE

SRA. POLAROISKA

As mans de Cris Balboa compoñen un texto que o colectivo formado por María Ibarretxe e Alaitz Arenzana completan, unha radiografía de Sra. Polaroiska que nos da interesantes pistas dos seus intereses como colectivo.

2017

31.

NICOLAS RICCHINI

SOBRE

LALI AYGUADÉ

Neste fermoso texto, construÍdo como se fora un diario, percorreremos a relación de Nicolas Ricchini e Lali Ayguadé atopando as claves do traballo da creadora dende a mirada desde artista.

2017

32.

JONE SAN MARTÍN SOBRE

DANTZAZ KOMPAINIA

Jone San Martín coñece ben de cerca o traballo da compañía vasca Dantzaz. Comeza o seu relato cunha frase reveladora "Dantzaz foi e é un agasallo para min", a partir de ahí nos sumerxe no percorrido como bailarina e creadora para esta plataforma.

2017

33. 

ISABEL DE NAVERÁN

SOBRE

MALPELO

O universo poético de María Muñoz e Pep Ramis da man da investigadora de danza Isabel de Naverán. Un texto dobre -sobre MalPelo e arredor do espazo de creación L'animal a l'esquena- que nos brinda  unha bonita presentación sobre ambos artistas. 

2018

34.

JAVIER TRIGALES SOBRE

FÉLIX FERNÁNDEZ

Un texto asinado polo guionista, xestor cultural e docente Javier Trigales para poñer en contexto o último traballo de Félix Fernández, <50 minutos de simulación programada>, relacionando os temas recurrentes do artista a través de múltiples guiños a referentes da historia do cine.

2018

35. 

Dende a vontade de acompañamento da responsable do espazo de referencia en Gipuzkoa, Dantzagunea,  a voz de Sofía fala dende o coñecemento e a cercanía de levar anos ao carón das creadoras e creadores vascos. 

SOFÍA ALFORJA SOBRE

LASALA

2018

36.

CLÁUDIA MARISA

SOBRE

JAVIER MARTÍN

Con motivo da estrea de <método negro> de Javier Martín, a investigadora portuguesa Cláudia Marisa contextualiza de xeito moi certero as singularidades

deste coreógrafo e das numerosas fontes das que bebe para engrosar o campo da súa investigación artística.

2018

37. 

CRISTIAN ALCARAZ

SOBRE

FERNANDO LÓPEZ

Cristian Alcaraz, dramaturgo andaluz, escribe sobre a investigación teórica-práctica arredor da cuestión de xénero no flamenco de Fernando López. Un achegamento lateral dende outro creador preocupado e ocupado polas novas masculinidades dentro e fóra do aparato teatral.

2018

38.

CRISTINA CAMESELLE SOBRE

LOSDEDAE

Cristina Cameselle, bailarina, produtora e crítica de danza galega, estivo sempre ben cerca do traballo de Chevi Muraday e é dende esa lembranza en retrospectiva que nos achega este texto. Un texto simple que nos transporta vinte anos atrás ás primeiras visitas do creador a Galicia.

2018

39.

ELENA CARMONA SOBRE

OASIS PARAÍSO

Para o programa triple de Oasis Paraíso, Elena Carmona, coordinadora artística do Graner, pon en contexto o propio termo de residencia artística, viaxando polos conceptos de flexibilidade e confianza e defendendo a  nova institucionalidade e os espazos de resistencia dende a marxe. 

2018

40.

CRIS VILARIÑO SOBRE

ARACALADANZA

A vontade deste convite á creadora Cris Vilariño é que poda transmitirnos en primeira persoa unha das constantes do seu traballo, a construción doutros dispositivos educativos na infancia que contemplen o corpo como elemento troncal.

2018

41.

ANA CABO 

SOBRE

SHARON FRIDMAN

Ana Cabo, directora durante 12 anos do Festival Internacional Madrid en Danza, é a encargada de poñerlle un corpo escrito á peza do coreógrafo Sharon Fridman. A autora, a través do paralelismo coa figura dos pobos peregrinos, desmembra as chaves do pouso que a traxectoria do israelí deixa nela.

2018

42. 

ARANTZA LÓPEZ SOBRE

LA MACANA

Coñecedora da súa traxectoria e amiga dende fai moitísimos anos da parella formada por Alexis Fernández e Caterina Varela, Arantza López ofrécenos unha xenealoxía a partir das estancias en Barcelona e unha breve impresión como espectadora do seu último traballo Pink Unicorns.

2018

43.

PEDRO FRESNEDA

SOBRE

PISANDO OVOS

A traxectoria de Pisando Ovos estivo sempre ligada ao Teatro Ensalle. Unha das súas almas motoras, Pedro Fresneda, repasa dende a primeira á última as pezas da compañía liderada pola coreógrafa Rut Balbís, contadas dende o recordo do paso da compañía polo teatro da cidade olívica.

2018

44. 

Cristina Lata Villoch ponlle verbas ao traballo da compañía valenciana, Cienfuegos. Ela, codirectora do portal de danza Butaca2 ademais de mestra no Conservatorio de Danza de Lugo, é quen de facer un repaso da súa traxectoria tirando do fío da obra de Lorca na que se inspira o traballo que presenta no teatro.

CRISTINA LATA VILLOCH SOBRE CIENFUEGOS DANZA

2018

45.

MARTA ALONSO

SOBRE

JESÚS RUBIO GAMO

Unha artista que fala sobre outro artista. A primeira, a galega Marta Alonso, bailarina e creadora, que dende a escrita nos achega a relación que dende un primer encontro na terminal dun aeroporto teceu co creador madrileño Jesús Rubio Gamo.

2018

46. 

DÁCIL GONZÁLEZ SOBRE

DANIEL ABREU

Dende a voz de Dácil González, bailarina e compañeira dende fai moitos anos do proxecto de Daniel Abreu acompañamos as lembranzas do percorrido camiñado xuntos, Dácil apunta ao último proceso de creación La desnudez no que comparten unha vez máis o escenario xuntos.

2019

47.

PABLO REBOLEIRO

SOBRE

VERTICALIA

A suma de forzas de catro artistas vinculadas á danza e ao circo para as que non existen fronteiras entre unha cousa e a outra é Verticalia e Pablo Reboleiro, un dos artistas de circo máis recoñecidos do territorio, recolle neste pretexto a súa visión do que supón a estrea de Alma (non é hippie) no noso teatro.

2019

48.

MANU LAGO

SOBRE

PAULA QUINTAS

Manu Lago, achéganos ao proceso de creación de Plastic para que coñezamos máis de cerca a Paula Quintas, ao colectivo Traspediante e as interesantes colaboracións que forman parte desta peza.

2019

49.

SARAH ANDRIEU

SOBRE

AUGUSTE-BIENVENUE

A antropóloga francesa Sarah Andrieu repasa a traxectoria da compañía burkinense Auguste-Bienvenue para nos achegar ás súas figuras protagonistas e ao importante traballo de investigación coreográfica que realizan dende fai máis de dúas décadas en África occidental. 

2019

50.

ÁNXELA BLANCO

SOBRE

LICENCIADA SOTELO

Na intimidade dunha casa á última hora da noite, Ánxela Blanco conversa con Nuria Sotelo sobre pasado, presente e futuro no momento no que Licenciada Sotelo está a piques de cumprir dez anos de traxectoria.

2019

51. 

NATALIA BALSEIRO SOBRE

JANET NOVÁS E MERCEDES PEÓN

Natalia Balseiro, boa coñecedora da súas traxectorias, repasa episodios, impresións de curta e fonda distancia, momentos e reflexións arredor daquel carácter telúrico que envolve as dúas e que sempre fai tan difícil poñer verbas ao  intanxible que as rodea. 

2019

52.

JAIME PABLO DÍAZ

SOBRE

FRAN SIEIRA

A tensión entre o tradicional e o contemporáneo é o asunto que empapa a obra dos dous coreógrafos que protagonizan este pretexto. Jaime escribe sobre Fran mirándose no mismo espello e reflexionando sobre a fortuna de contar con creadores que traballan coa nosa tradición no século XXI.

2019

53. 

Na órbita do concepto de residencia artística é que se despraza Javier Cuevas –creador e comisario e habitante das Illas Canarias como director do Laboratorio de Artes Vivas de Tenerife– comparte con nós os seus pensamentos en torno aos tempos de creación artísticos nun diálogo co programa de Residencias Paraíso de Colectivo RPM.

JAVIER CUEVAS SOBRE

OASIS PARAÍSO

2019

54.

CLAUDIA GALHÓS

SOBRE

LA RIBOT

Sobre o fito da colaboración de La Ribot coa compañía de danza inclusiva Dançando coa Diferença fálanos Claudia Galhós, radiografíando o acontecemento dese xeito tan rigurososo e sensible ao que esta autora especializada en danza e artes performativas nos ten acostumados.

2019

55. 

GUILLERMO WEICKERT SOBRE SOL PICÓ

Escoitar por boca dun intérprete como Guillermo Weickert as reflexións que derivan do rol de bailarín non ten prezo. Comparte o universo de preguntas, motores e desafíos que se suceden na súa cabeza cando se pon ao servizo dunha creadora como Sol Picó.

2019

56.

LOLA CORREA SOBRE

MATARILE TEATRO

Lola Correa achéganos unha interesante panorámica do traballo desta coñecida compañía galega. A que foi directora artística do desaparecido Festival ALT. en Vigo, apunta e atina nunhas verbas plagadas de dignidade e rigor no recoñecemento ao inmenso traballo da traxectoria de Matarile Teatro.

2019

57.

EDUARDO ZÚÑIGA SOBRE

TITOYAYA DANSA

O bailarín e creador chileno Eduardo Zúñiga achéganos a súa particular reflexión sobre o percorrido Carmen.maquia de Gustavo Ramírez, a través da mirada sempre interesante do rol de bailarín.

2019

58.

CLÀUDIA BRUFAU

SOBRE

​NÚRIA GUIU

A xornalista e comunicadora cultural especializada en danza Clàudia Brufau é a encargada de fiar o pretexto número 58 que acompaña o paso da creadora Núria Guiu polo noso teatro. Un texto que suliña tanto os motores da investigación da peza Likes como a interesante traxectoria desta creadora.

2019

59.

ROSALÍA FERNÁNDEZ RIAL SOBRE

OSA + MUJIKA

Ler a Rosalía Fernández Rial é sempre unha experiencia, parece que unha tivera que poñerse en pé para que as verbas que ela escribe emerxan do teu corpo a viva voz. Nesta ocasión, mergullada por completo no universo de Osa + Mujika, devólvenos un texto poético cun impulso marabilloso.

2019

60. 

AGNÉS LÓPEZ SOBRE

KOR'SIA

Agnès López Río asina dúas aproximacións ao universo creativo da compañía Kor'sia, da que forma parte como intérprete, asesora artística e responsable do proxecto educativo. Radiografía The Lamb ao tempo que fai unha retrospectiva dos momentos clave desta compañía pilotada por Mattia Russo e Antonio de Rosa.

2020

61.

ROBERTO ABUÍN SOBRE

ÁNXELA BLANCO

O filósofo, escritor e editor Roberto Abuín é o autor deste pretexto. Un texto fermoso, lúcido e enormemente inspirador que viaxa arredor de Ananké e Adrastea, figuras da mitoloxía que sobrevoan o proceso de creación para Thesaurus de Ánxela Blanco. 

2020

62.

Estevo Creus fala, nese falar propio dos poetas, da artista Cristina Balboa como aquela que sabe das palabras e das súas trampas, da súa capacidade de empregar maxistralmente a linguaxe para ir na contra da propia linguaxe e desvelar os maleficios. Xeneroso e sensible achéganos dun xeito marabilloso a esta artista do noso territorio.

ESTEVO CREUS SOBRE

CRISTINA BALBOA

2020

63.

ALBERTO RUIZ DE SAMANIEGO SOBRE JAVIER MARTÍN

O comisario e crítico cultural Alberto Ruiz de Samaniego constrúe unha radiografía sofisticada de quen ve nos movementos do coreógrafo a un narrador que nos quere amosar o sentido, precisamente, por telo sentido. Un texto fantástico para seguir profundizando nos modos de relación coa danza.

2020

64.

ANDREA QUINTANA SOBRE

CRIS VILARIÑO

Andrea Quintana achéganos neste texto as chaves do proceso de creación que Cris Vilariño atravesa en Mano Dura, unha creación arredor da educación e da familia que está a desenvolver no marco das Residencias Paraíso.  ¿Que é educar? ¿Para que te educan? ¿Quen te educa? ¿Te educan?

2020

65.

ANA SÁNCHEZ ACEVEDO SOBRE LA PHÁRMACO

"Unha corporalidade visible e audible de conflitos que continúan habitando nas nosa vidas" é o que Ana Sánchez Acevedo intúe que convoca ao público a achegarse a Una gran emoción política de La Phármaco.

2020

66.

JAIME

CONDE-SALAZAR SOBRE

BÁRBARA SÁNCHEZ

Como bo coñecedor que é do universo artístico de Bárbara Sánchez, Jaime Conde-Salazar nos achega moitas das claves que sobrevoan o último traballo da creadora, Várvara. Un proxecto rodeado de mística e de corpos atravesados, de verdade e de amor, cunha Bárbara resplandeciente.

2020

67.

ANA ABAD DE LARRIVA SOBRE LEONOR LEAL

Ana Abad de Larriva é a encargada de tecer o pre-texto arredor de Leonor Leal e a súa peza Nocturno. Un texto que achega dun modo moi cercano a esta artista "que construíu en todos estes anos un estilo caracterizado pola sobriedade e a elegancia no baile e na composición escénica".

2020

68.

ROBERTO TORRES SOBRE

LAVA

Roberto Torres tece unha interesantísima radiografía da escena canaria. "¿Queremos que as bailarinas e bailaríns canarios podan medrar dentro de LAVA? ¿Queremos que sexa un proxecto aberto á comunidade da danza das illas?" 

2020

69.

MARTA CARRASCO SOBRE

KUKAI DANTZA

Marta Carrasco escribe arredor da peza Erritu de Kukai Dantza en colaboración con Sharon Fridman. "Falábamos no proceso sobre a necesidade de que o espectáculo fora un acto ritual; que a xente dende que entrara ao teatro se mergullara nunha atmósfera  non cotidiana, nun universo doutro tempo", Jon Maia.

2021

70.

INÉS SALVADO GONTAD SOBRE

CAN CUN QUINQUÉ

A través do pouso que deixou nela Spotlight de Can Cun Quinqué, Inés Salvado Gontad escribe este texto trasladánonos as texturas, sensacións e ata cuestionamentos que apareceron entón.

2021

71.

YOLANDA CASTAÑO

SOBRE

OASIS PARAÍSO

Yolanda Castaño asina este Pre-texto poñendo no punto de mira o concepto de residencia artística, ese espazo e ese tempo que fan posible o ritmo propio da creación artística, "caprichoso, azaroso, difícil de sistematizar".

2021

72.

ROSABEL HUGUET

SOBRE

MIKEL ARISTEGUI

Rosabel Huguet coñece de primeira man o traballo de Mikel Aristegui. A través da súa relación que comezaba en Berlín en 2014, Rosabel retrata a este creador para o que "a danza é ficar pegado ao corpo, á beleza, á forza a á fraxilidade do ser humano".

2021

73.

MARÍA REIMÓNDEZ

SOBRE COLECTIVO

VACABURRA

Falou María Reimóndez e falou ben.  Arredor do paso de Colectivo Vacaburra polo teatro, a autora desde interesante Pre-texto pregunta: "Cales son as regras

do baile? Onde están escritas? Quen as ditamina?".

2021

74.

SARA COLEMAN

SOBRE

MANUEL RODRÍGUEZ

A artista galega Sara Coleman asina este bonito Pre-texto escrito en chave rizomática, en sintonía coa peza Body on paper de Manuel Rodríguez.

2021

75.

ADÁN HERNÁNDEZ

SOBRE AMALIA FERNÁNDEZ

Adán Hernández tece un Pre-texto a través da pegada que deixou nel El resistente y delicado hilo musical de Amalia Fernández. Un concerto, unha coreografía, un coro que baila, un ballet que suena; o exercicio de meditación que fai de todo isto algo posible.

2021

76.

CARLOTA MOSQUERA SOBRE

MARTA ALONSO

Carlota Mosquera bríndanos neste Pre-texto a posibilidade de saborear a peza Bailar agora  de Marta Alonso.  "Saio de Bailar agora, bailándome". 

2021

77.

FERNANDO EPELDE

SOBRE

DIEGO ANIDO

Fernando Epelde escribe este Pre-texto sobre El alemán de Diego Anido e di:  "Digan o que digan as etiquetas, grazas á vocación estrita de non atarse nada. O alemán non caduca, porque é froito dun só home e da súa máis profunda liberdade. Para min, iso é a autoría"